fbpx

Besef dat het ook voor jou mogelijk is je doelen te halen! Met onderstaand 5 stappenplan ga je er zeker komen:

  1. FocusDe overall tip is: Focus! Focus op jouw concrete doelen. Wat wil je bereiken? Hoeveel kilometer wil je hardlopend kunnen afleggen of aan welke hardloopwedstrijd zou je graag mee willen doen? Zorg dat je dit heel helder voor ogen hebt (of visualiseer het). Schrijf dit op en hang het op een prominente plaats (zet het als achtergrond op je laptop, boven de spiegel, op het toilet etc.)
  2. Stel jezelf uitdagende en haalbare doelenHeb je eenmaal voor ogen wat je wilt bereiken? Doe er dan maar eens 10% bij, dit is zeker haalbaar. Zorg dat je doelen uitdagend zijn, dat je geprikkeld wordt uit je comfortzone te komen. Dit is wat energie geeft en zorgt dat je gefocust bent!
  3. Maak een gedegen actieplanAls je de door jouw gewenste aantal kilometers hebt bepaald of je hebt je eindelijk ingeschreven voor die hardloopwedstrijd: hoe ga je dit bereiken? Hoe vaak en hoe lang moet je trainen? De meesten willen hier niet over nadenken en beginnen ‘gewoon’. Doorgaans komen zij er snel achter dat zij een plan moeten maken: op de huidige manier gaan ze het niet halen!
  4. Maak hapklare brokken van je actieplanAls je jezelf een doel hebt gesteld, kan het zijn dat je denkt: “Ik wil dit echt heel graag halen, maar hoe ga ik dit in vredesnaam doen”? Gefeliciteerd, je hebt jezelf in ieder geval een uitdagend doel gesteld! Heb je jezelf ooit afgevraagd: “how do I eat an elephant”? Het antwoord is even kort als verrassend: slice by slice! O ja… natuurlijk… Door zaken op te splitsen in kleine behapbare brokken zie je sneller resultaat en weet je dat jouw uitdagende doel haalbaar is.

Concreet gezegd: welke activiteiten ga je per dag doen om jouw resultaat te gaan behalen? Begin je bijvoorbeeld iedere dag met een 7-minutes-body-workout, om je lichaam krachtiger en energieker te maken?

Door iedere dag bezig te zijn met jouw activiteiten en doelen zorg je ervoor dat het in jouw dagelijkse systeem komt.

  1. Vinger aan de polsJe gaat nu dus stapje voor stapje aan de slag met jouw doel. Hierbij is het belangrijk dat je regelmatig even terugkijkt: welke acties heb je ondernomen, wat hebben je acties opgeleverd? Ben je nog goed op weg of moet je bij sturen?

Succes met niet MEER opgeven.