aandacht- individu

Hardlooptraining

Hardlooptraining

Vita-Jong geeft professionele hardloop trainingen waarbij veel aandacht wordt besteed aan het individu.

Belangrijk

Belangrijk is om niet te snel van start te gaan en in het begin niet te lang achter elkaar te lopen.
Goede begeleiding is hierbij erg belangrijk.

gemotiveerd

Dit helpt je om blessures te voorkomen en zorgt er bovendien voor dat je gemotiveerd blijft en dat niet na 1 of 2 keer lopen de moed je in de hardloopschoenen zakt.

Succes

Kijk verder welke trainingsniveau bij je past en meld je aan bij Vita-Jong.
Succes met hardlopen!

Afgelopen periode  

Heemstedeloop 2018 Vita-Jong

De Heemstede Loop is een gezellige herfstloop in de mooie omgeving van Heemstede.

De Heemstede Loop kent drie afstanden en voert de lopers van de start/finishlocatie (parkeerterrein van Nieuw Groenendaal Heemstede) door het Groenendaalse Bos en diverse wijken van Heemstede om uiteindelijk te finishen op de Sportparklaan in Heemstede.

Eerst start de Les Petits FamilyRun van 1,5 km, die een kleine ronde door Heemstede loopt.
De Run2Day Haarlem 5 en 10 km lopen beiden hetzelfde parcours (de 10 km loopt twee ronden). Langs deze fraaie Heemsteedse route worden de lopers aangemoedigd door vele enthousiaste toeschouwers. En uiteraard zorgt onze DJ en het orkest voor een gezellige sfeer.

Wil je ook meedoen en voor deze loop gaan trainen, meld je dan aan bij Vita-Jong. Een proefles aanvragen is mogelijk.

Dam by night 2018 Vita-Jong

Een onvergetelijke hardloopavond beleef je bij de Damloop by night. Samen met 15.000 anders lopers start je in dezelfde knallende ASICS Runningshirts. Het parcours dat voor een deel over het traditionele Dam tot Damloop-parcours gaat, is oogverblindend verlicht. En onderweg geeft de muziek je een extra boost. De finish is bij het Dam tot Dam Park, waar je samen met duizenden andere hardlopers meteen kunt proosten op je behaalde overwinning.

Wil je graag begeleiding om voor deze loop te trainen dan kun je je opgeven voor een proefles. Dan bepalen we samen welke afstand en wat je doelen kunnen worden.

 

Beginners 2018 Vita-Jong

Voor veel mensen is de drempel om te beginnen met hardlopen hoog. Belangrijk is om niet te snel van start te gaan en in het begin niet te lang achter elkaar te lopen. Het is verstandig om de training rustig op te bouwen. Goede begeleiding is hierbij erg belangrijk. Dit helpt je om blessures te voorkomen en zorgt er bovendien voor dat je gemotiveerd blijft en dat niet na 1 of 2 keer lopen de moed je in de hardloopschoenen zakt. Vooraf spreken we je wensen en doelen door. Aan de hand daarvan maken we een realistisch en uitdagend hardloopschema.De groepen worden op onderling niveau afgestemd. Bij beginners ga ik uit van een schema van 10 weken. Het startdoel is dat je na deze periode minimaal 20 tot 30 minuten (ongeveer 4,5 kilometer) achtereen kunt hardlopen! Door middel van een schema waarbij wandelen en hardlopen worden afgewisseld met spierversterkende oefeningen, bouwen we je conditie op. We starten de trainingen met een warming-up en we sluiten deze weer af met een cooling-down. Lekker ontspannen en met plezier sporten staat voorop! Zo behoud je je motivatie, ook op de lange termijn.

 

0-5 km in 10 weken 2017

Hardloopcursus “Verbaas jezelf”

Van o naar 5 km in 10 weken was het doel. Wil je dit ook lees dan snel verder.

Oliebollenloop 2018

Sinds jaar en dag organiseert IJsclub Haarlem de Oliebollenloop rond de jaarwisseling. Op 29 december 2018 is de loop al voor de 50e keer gehouden. De Oliebollenloop is ontstaan in de tijd dat er in Haarlem nog geen kunstijsbaan was. Ook in de winters zonder natuurijs moest er voor de IJscluppers natuurlijk wel wat te sporten zijn. De Oliebollenloop bood uitkomst.

De Oliebollenloop is uitgegroeid tot een gezellige trimloop, waar jaarlijks zo’n 600 lopers uit de omgeving aan meedoen. Bijzonder aan de Oliebollenloop zijn de mooie routes van 5 km, 10 km en 20,8 km door de Amsterdamse Waterleidingduinen. Het parcours is goed begaanbaar en de drie afstanden bestaan ieder uit een grote ronde, zodat er geen stukken dubbel gelopen hoeven te worden.

De sfeer rond de Oliebollenloop is altijd gemoedelijk. Iedereen doet zijn uiterste best om een mooie tijd neer te zetten, maar het echte wedstrijdelement ontbreekt. Daar staan dan natuurlijk wel een drankje en een lekkere oliebol klaar!

Ren tegen Kanker 2018

Kanker raakt ons allemaal. Jaarlijks sterven er zo’n 45.000 mensen als gevolg van kanker. De ziekte is hiermee in Nederland doodsoorzaak nummer één. Minder kanker, meer genezing en een betere kwaliteit van leven voor kankerpatiënten. Dat is het doel van KWF Kankerbestrijding. Met Ren tegen kanker ren je voor het leven. Om geld op te halen voor kankeronderzoek. Ren met ons mee.

Hardlooptraining

Beginnende

Voor veel mensen is de drempel om te beginnen met hardlopen hoog. Belangrijk is om niet te snel van start te gaan en in het begin niet te lang achter elkaar te lopen.

Het is verstandig om de training rustig op te bouwen. Goede begeleiding is hierbij erg belangrijk.

Dit helpt je om blessures te voorkomen en zorgt er bovendien voor dat je gemotiveerd blijft en dat niet na 1 of 2 keer lopen de moed je in de hardloopschoenen zakt.

Doel

Vooraf spreken we je wensen en doelen door. Aan de hand daarvan maken we een realistisch en uitdagend hardloopschema.

De groepen worden op onderling niveau afgestemd. Bij beginners ga ik uit van een schema van 10 weken. Het startdoel is dat je na deze periode minimaal 20 tot 30 minuten (ongeveer 4,5 kilometer) achtereen kunt hardlopen!

schema

Door middel van een schema waarbij wandelen en hardlopen worden afgewisseld met spierversterkende oefeningen, bouwen we je conditie op. We starten de trainingen met een warming-up en we sluiten deze weer af met een cooling-down.

Lekker ontspannen en met plezier sporten staat voorop! Zo behoud je je motivatie, ook op de lange termijn.

Locatie: Oase:

1e Leijweg 9, 2114 BH Vogelenzang
Andere locaties op afspraak

 

Gevorderde

Deze training is bedoeld voor mensen die zonder problemen 30 tot 45 minuten achtereen kunnen hardlopen.

Afhankelijk van je wensen en doelen maken we een uitdagend hardloopschema op maat.

Interval

De groepen worden op onderling niveau afgestemd. De trainingen worden opgebouwd met duurlopen en intervaltrainingen.

Op deze manier word je gericht getraind voor een bepaalde wedstrijd, bijvoorbeeld de Dam tot Damloop (16,1 km), de CPC-loop in Den Haag (21 km) of vul het zelf maar in.

Plezier

Natuurlijk kan je ook werken aan het verbeteren van je individuele tijd of leren hoe je nog makkelijker en lekkerder kan hardlopen door gerichte technieken toe te passen. 

Marathon

De halve marathon- en hele marathontraining is weer een vervolg op de training voor gevorderde lopers.
Training en schema wordt aangepast op het niveau van deelnemer en de gewenste eindtijd.

Wil je de uitdaging met jezelf aan?

Neem dan contact op met Vita-Jong.

privé-training

Voor hardlopen, bootcamps en voetballen biedt Vita-Jong privé-trainingen aan. Met privétraining is de aandacht volledig op jou gericht. Zo werken we naar bepaalde doelen en/of een wedstrijd. Hoe bereikt je jouw doelen?Bij Vita-Jong doe je dat door een aantrekkelijk en gevarieerd programma. Binnen, maar bij voorkeur buiten! Lekker actief in het bos of in het park. Trainingen worden gehouden in de omgeving Haarlem – Hoofddorp – Leiden
of indien nodig afgestemd. Je wordt thuis opgehaald om een uur te gaan hardlopen, te bootcampen of te voetballen. Zo kan je in je vertrouwde omgeving lekker werken aan een betere conditie. Fijn een “stok achter de deur”?

Voor/ na het werk

Deze training is bedoeld voor mensen die graag willen sporten voor of na het werk, maar het niet meer kunnen opbrengen als ze eenmaal thuis zijn. Herken je dit? Geef jezelf en je collega’s dan op voor een training! Jij en je collega’s worden van de werklocatie opgehaald om vervolgens een uur lekker te gaan hardlopen in de buitenlucht. Jullie zullen allemaal met een goed en tevreden gevoel naar het werk of huis gaan. Is dit niet een leuke manier om je collega’s nog beter te leren kennen? Doel van de training is om individueel of als team mee te gaan doen met een hardloopwedstrijd (businessloop).

ladiesrun

Bij veel hardloopwedstrijden wordt er een speciale ‘ladiesrun’ georganiseerd.
Zou het niet leuk zijn om daaraan mee te doen? Steeds meer dames ontdekken hoe leuk hardlopen is en krijgen er plezier in. Hardlopen is gezond en goed voor je algehele conditie. Wil je alleen of samen met een of meer vriendinnen, kennissen, zussen, moeders, dochters, tantes aan je conditie werken? Meld je dan aan voor de damesgroep. Doel van de training is om jullie klaar te stomen voor een ladiesrun! Locatie: Haarlem – Hoofddorp – Leiden omgeving. Lekker ontspannen en met plezier sporten staat voorop! Zo behoud je je motivatie, ook op de lange termijn.

Online

Te druk met je wekelijkse bezigheden? Vind je het belangrijk dat jouw trainingsschema op maat gemaakt wordt door een Personal Looptrainer? Wel graag willen hardlopen maar wanneer dat jou het beste uitkomt? Dan zijn de online-hardlooptrainingen van Vita-Jong iets voor jou! Tijdens het 1e kennismakingsgesprek gaat de online-coach bespreken hoe we jouw doel kunnen realiseren. Vita-Jong werkt niet met standaard schema’s, maar met schema’s op maat. In de eerste 1e training krijg je een persoonlijke looptraining van je online-coach. Deze training is belangrijk, zodat jouw online-coach weet wat je loopmogelijkheden zijn om de online-trainingen op maat te krijgen. Samen nemen we verschillende tempo’s door, zodat de online-trainingen goed uitgevoerd worden. Tevens wordt er gekeken naar je looptechniek, houding, ademhaling en geven we aandacht aan blessurevrij lopen. Dit wordt allemaal uitgelegd tijdens de Personal Looptraining met jouw online-coach.  Na de laatste online training heb je nog een laatste gezamenlijke training om te kijken of je je doel gerealiseerd hebt. Fijn een “stok achter de deur”?

Voordelen online?

  1. Persoonlijke begeleiding
  2. Zelf bepalen wanneer je gaat trainen
  3. Regelmaat in je trainingsperiode
  4. Een trainingsschema op maat
  5. Tijdens de periode krijg je veel informatie over het hardlopen waar je na de trainingsperiode nog steeds de voordelen van hebt.

Testimonials

“Al jaren wilde ik gaan hardlopen. Ik probeerde het wel eens met zelfbedachte schema’s maar dit vlotte niet. Of ik liep letterlijk te hard van stapel waardoor ik het niet volhield, of ik miste net dat stukje doorzettingsvermogen om goed door te pakken. In maart 2016 ben ik samen met Wim gaan hardlopen. Hij hielp me eerst met het stellen van een realistisch doel. Dat was het lopen van 5 kilometer en dat zou in de zomervakantie gelukt moeten zijn. Wim heeft mij fantastisch begeleid om dit doel te halen. Naast dat hij een super enthousiaste persoonlijkheid is met enorme passie voor sport, beschikt hij over de rust en het geduld om beginnende sporters goed te begeleiden. Hij waakt ervoor dat ik niet over mijn grenzen heen ga – want dan is hardlopen al snel niet leuk meer – maar zorgt er tegelijkertijd voor dat ik deze wel steeds hoger leg. Wim legt je de oefeningen goed uit en is oprecht geïnteresseerd in jou als persoon. Dat ervaar ik als heel prettig. Dankzij Wim loop ik nu met veel plezier 10 kilometer door gebied met hoogteverschillen, inclusief snelheidsintervallen. Ik voel me daarna echt top; heel gezond en super ontspannen. Van Wim heb ik geleerd door te zetten. Daardoor ben ik hardlopen echt leuk gaan vinden en ik ga er zeker mee door.”

Edith van Haasteren

Advocaat, Hiddes Advocatuur

“Ik neem deel aan de groep beginnende hardlopers bij Wim. Ik heb mij bij Wim aangesloten omdat ik zelf een “matige” discipline heb v.w.b. sport. In groep verband is het gemakkelijker om wekelijks te gaan lopen dan dat je alleen aan de slag gaat.
Wim houd rekening met de gehele groep en heeft oog voor de situatie/conditie van ieder individu. De wekelijkse trainingen zijn iedere keer anders en ombouwend. Je merkt na een paar weken al je progressie. 
Twee jaar geleden heb ik ook deelgenomen aan een groep en toen na ca 10 – 12 weken afgesloten met een loop van 5 km. Dat had ik alleen nooit voor elkaar gekregen. 
Ik kan het een ieder aanraden zich te melden bij Wim die met sporten wil beginnen ongeacht je leeftijd.”

Marcel Wubbe

RUN

gger.Faster.Stronger

Hardloop-training

Een proefles aanvragen